• letos v červnu
Kategorie: cestování
  • letos v červnu
  • květen 2018 až květen 2019
V sobotu 11. května jsme udělali menší změnu a místo klasického pěšího výletu, jsme naplánovali výlet do Permonia v Oslavanech, což je zábavní park s tématem těžby uhlí, jež má v oblasti dlouhou historii.
V parku jsme se rozdělili na skupinky a absolvovali hru Magic Permon, která nás provedla celým areálem a seznámila s těžbou uhlí v oblasti. Některé nástrahy nás potrápily, některé šli hladce. Ale nakonec jsme všichni úspěšně hru dokončili a odvezli si na památku malého Permoníka.
  • 11.5.2019
  • 8.5.2019
  • 27.4.2019
Dne 6. dubna jsme se v 8:30 sešli před klubovnou Táborníků k sběru odpadků, který i letos proběhl v rámci akce „Ukliďme Česko“. Po provedení instruktáže a kontrole a doplnění pomůcek všech 31 sběračů jsme se vydali směrem k železničnímu přejezdu na obchvatu, kde jsme začali sbírat. Našim cílem bylo posbírat nepořádek podél obchvatu až k přechodu, kterým začíná chodník na Židlochovice a dále podél tohoto chodníku pokračovat až do Židlochovic. Bohužel nám, ale sběr znepříjemnila tráva mokrá po ranním dešti, díky které měl leckdo již zanedlouho v botách pořádný rybník. Po krátké svačince v půli cesty tak bylo rozhodnuto, že letošní sběr předčasně ukončíme ještě před druhým přechodem přes silnici na Židlochovice. Na závěr jsme se tedy vydali směrem k Sokolovně, kde na nás již čekal rozdělený oheň, u kterého jsme se ohřáli, opekli si nachystané špekáčky a poté se rozešli domů.
Marek Doležal
11 vedoucích
19 dětí
  • 6.4.2019
V sobotu 30. března pořádal oddíl táborniků z Hrušovan akci zvanou Louka plná broučků. Tato akce je každoročně pořádaná na rybníku Šejba. Cílem akce je s dětmi přivítat přicházející jaro a to tím způsobem, že se skupiny dětí s rodiči vydávají na cestu kolem rybníka, kdr je čeká několik stanovišť s úkoly. Každé stanoviště střeží nějaký brouček a za splněny úkol předá dítěti kousek obrázku. Po dokončení všech disciplín se obrázek složí dohromady a za odměnu od jednoho z broučků, které dítě na louce probudí zvonečkem, dostane sladkou odměnu. Na konci trasy je možné si u ohně opéct a pokochat se kostýmy broučků i vodníků, kteří celou akci střeží.
21 vedoucích
116 dětí
  • 30.3.2019
V sobotu 23.3 jsme pro děti z družiny Vlčat uspořádali výlet na Výhon. Jednalo se o první jarní víkend a počasí nám velmi přálo. Celý den bylo slunečno a teploty atakovaly 20°C. Z klubovny jsme se cestou v polích nejdříve vydali do Zámeckého parku, kde jsme se podívali na zvířátka a na nově zbudovaný rybníček. Odtud jsme se poté napojili na Naučnou stezku Krajinou Výhonu, po které jsme se zastávkami u informačních tabulí vyšli až na vrchol Výhon. Po rozhlédnutí z Akátové věže a snězení svačiny jsme se vydali z kopce dolů do Židlochovic. Tam jsme se na krátkou dobu zastavili v cukrárně na náměstí na zmrzlinu. Poté jsme již bez přestávek šli zpět ke klubovně, odkud jsme se rozešli do svých domovů.
  • letos v březnu
Ačkoliv jsme se 16. března probudili do deštivého a chladného rána, nebyla žádná překážka k tomu, aby se družina Laněk vydala na družinový výlet. Sice se nás nesešel plný počet, ale to nás nezastavilo.Sešli jsme se ráno na vlakovém nádraží v Hrušovanech, ale protože byla výluka, museli jsme jet autobusem. Cestou do Brna jsme poupravili naši trasu, abychom moc nezmokli a měli více času na aquapark, který byl cílem naší cesty. V Brně jsme tedy nastoupili na šalinu, potom přestoupili na autobus a vystoupili kousek za Brnem v obci Česká. Od tam už jsme vyrazili smě obrovský kopec a rozhledna Babí lom. Vyškrábali jsme se nahoru a odměnou nám byl rozhled po dalekém okolí. Posvačili jsme a vydali se po skalnatém hřebenu, který byl dozajista nejzajímavější a nejzábavnější částí pochodu. Celá naše trasa měla asi 10 kilometrů a podmínky nám ztěžoval vítr a zima. Náš výlet končil v obci Kuřim, kde jsme se navlékli do plavek a šli si odpočinout do bazénu. Každý si našel to, co chtěl- saunu, vířivku, tobogán anebo plavecký bazén. Po dovádění v bazénu jsme nastoupili na vlak a vyrazili domů, směr Hrušovany.

Verča Králová
  • 16.3.2019
Oddílová schůzka s tématem- Myší rodinka. :)
14 vedoucích
41 dětí
  • 8.3.2019
Letos jsme se s oddílem opět vydali do krásného okolí chaty Třeštík. Měli jsme opravdu štěstí a od 24. do 27. ledna jsme si užili výlet plný sněhu, smíchu a radosti. První večer jsme unavení z cesty pouze dojedli svačinky z domu a zahráli si nějaké písničky na kytaru. Ale druhý den se již lyžařský oddíl v plné síle vrhnul na sjezdovku a bobaři s bobami, lopatami a sáňkami vyzkoušeli, který z těchto nástrojů jezdí nejrychleji. Odpoledne jsme se sešli všichni dohromady a několikrát došlo i k pořádné koulovačce. S tvářemi narudlými mrazivým vzduchem jsme se vydali na odpolední svačinu zpátky do chaty a tam také už zůstali. Abychom vyzkoušeli všechny nám poskytnuté služby chaty Třeštík, vydali jsme se po skupinkách do sauny a výřivky.
Spokojení a zrelaxovaní jsme si zahráli nějaké hry a poté zalehli do postelí.
Třetí den se lyžaři opět vydali na svah a bobaři na kopec. Vytáhli jsme sebou i sněžnice a každý z nás si je vyzkoušel. Na odpolední svačinu jsme se zase všichni sešli a domluvili se na zopakování saunování a výřivky. Dnes jsme si to ale spestřili skákáním do sněhu ze sauny. Se skvělým zážitkem jsme měli už opravdu hlad a dali si výbornou večeři od našich kuchařů. Po večeři jsme si zahráli nějaké deskové hry v tématice starověkého Řecka a společně se podívali na animovaný film Trolové. Po filmu nás únava vyhnala pod přikrývky a do říše snů.
Poslední den jsme naposledy navštívili sjezdovku a bobaři rozhlednu nad sjezdovkou. Rozloučili jsme se s krásným zimním okolím a sbalili si kufry domů. Odjeli jsme ze zimního království a vrátili se s novým příjemným zážitkem.
1 komentář
  • letos v lednu
Každé malé dítě se celý rok těší na Ježíška a i k nám do taborníků Ježíšek jednou za rok zavítá. My se mu však vydali 22.prosince naproti na mysliveckou chatu, kde se každoročně koná vánoční schůzka tabornického oddílu. Na myslivně děti čeká vedoucími zahraná pohádka, letos byla připravena pohádka Čáry báby Cotkytle aneb Tři zlaté zuby děda Vševěda. Po zasmání nad touhle zajímavou komedií nám venku před myslivnou pod vánočním stromečkem zanechal Ježíšek dáreček pro každého z nás. S dárečekem jsme se ještě vrátili do teplé mylsivny a rozkrojili si jablíčko, abychom zjistili, co nás v novém roce čeká. Po zaspívání několika vánočních písniček jsme se společně šli před chatu podívat na předčasný novoroční ohňostroj a z něj se rozešli zase domů.
  • 21.12.2018
Fotky z tábora Odyssea 2018 s popisky a bublinami z fotosoutěže. V albu jsou namíchány příspěvky od dětí i vedoucích. Soutěžili však jen děti a to o jednorázové fotoaparáty. Vítězkami se staly Anežka Vymazalová, Evča Pospíšilová a Terka Loskotová.
  • červenec až prosinec 2018
Dne 4. prosince se jako každý rok sešel celý náš oddíl taborníků na sokolovně v malém sále, abychom společně přivítali Mikuláše s jeho přáteli, anděle a čertem. Před jejich příchodem jsme si vyhodnotili soutěž o nejlepší komentář k jakékoliv fotce z letního tábora Odyssea 2018. Zasmáli jsme se našim vtipným zážitkům a zavzpomínali na ty krásné dva týdny. Po vyhodnocení nejlepších tvůrců se na dveřích ozvalo silné zabušení. Přišel námi očekávaný host. Naši malí táborníci si museli nahradit své hříchy nějakým hudebním vystoupením, a tak nám nikoho čert neodnesl. Děti byly odměněny sladkou odměnou a s dobrou náladou odcházeli domů.
  • 4.12.2018
Dne 3.11.2018 proběhla jako každý rok drakiáda pořádaná Táborníky Hrušovany u Brna. Tento rok se drakiáda na rozdíl od minulých roků odehrávala v prostorech polí u kostela. Počasí se tento rok moc nevydařilo a díky tomu byla i účast o něco menší. Jako každý rok děti vyrobily krásné draky a proto bylo rozhodování velmi těžké, ale nestranná porota se tohoto nelehkého úkolu zhostila a verdikt byl následovný: družina bobrů se umístila na krásném 3. místě, družina včelek na místě druhém a v letošním roce v kategorií o nejkrásnějšího draka zvítězili samostatně děti z družiny ještěrek. Po téhle aktivitě jsme na poli vypustili draky do vzduchu a ohodnotili nejlépe létající. Příští rok se na vás zase těšíme.
Soňa Chudosovcevová a Valerie Philippi

3. Šárka Zemánková
  • 3.11.2018
  • říjen 2018
Ve středu 17.října se v letošním školním roce poprvé sešel celý oddíl na zahajovací oddílovou schůzku. Program na oddilovce byl připraven k tématu výročí 100 let republiky, které jsme slavili v neděli 28.října. Praktikanti dětem ukázali některé typy oděvů za doby první republiky a stejně tak jim pověděli některé zajímavosti o této době. Hlavním úkolem dětí bylo zasoutěžit si mezi družinami a ukázat tak, která družina si vede nejlépe. Jedna z her byla připravena na souboj mezi jednotlivci, aby měli děti možnost získat nějaké body do celoroční celooddilové soutěže. Doufáme, že si děti zapamatovaly nějaké užitečné informace o době první republiky a zároveň si užili příjemný soutěživý večer.

Valča Philippi
  • 17.10.2018
  • 14.10.2018
Chřiby 2018
Chřiby, pohoří ležící na východě naší vlasti. Jeho kopce do výšky moc nenarostli, ale o to hezčí a zajímavější přírodu a zákoutí skrývá. Tato oblast se nám stala hostitelem na poslední zářijový víkend. V tento čas, kdy ještě sluníčko hřeje a příroda hraje všemi barvami, se konal náš podzimní výlet do Osvětiman.
Vše začalo klasicky ve čtvrtek odpoledne naloděním proviantu a osob do autobusu. A jelikož jsou Chřiby od nás skoro za humny, tak nám cesta nevzala ani hodinu a půl. Ubytování bylo na první pohled útulné a na klidném místě stranou od vesnice. Děti se rozdělili na pokoje a jako vždy ten nejrychlejší zabral nejlepší postel. Po zabydlení jsme pojedli a posilnili se každý ze svých zásob. První večer mají všichni energie na rozdávání a tak jsme vyrazili na večerní procházku k nedaleké nádrži. Jen Ještěrky zvolili klidnější program na chatě. Chůze ztemnělou krajinou nás zklidnila a připravila na spánek a tak se nám celou noc krásně spinkalo.
V pátek, stejně jako každé výletové ráno, si musí určení vedoucí přivstat a pomoct se snídaní. A prostě vše nachystat tak, aby ráno proběhlo hladce a bez komplikací a my mohli co nejdříve vyrazit za dobrodružstvím. Autobus nás dopravil na kopec Buchlov, na jehož vrcholku se majestátně tyčil stejnojmenný hrad. Absolvovali jsme prohlídku po nádvořích a hradním paláci, posvačili a vyrazili směr Osvětimany. Chřiby jsou protkány sítí mnoha turistických tras a tak si každá družinka upravila trasu dle svých sil. Nejzdatnější došli až ke zřícenině hradu Cimburk. Do setmění si mohli zájemci zahrát pár her za chatou a večer proběhl program z dílny vedoucích proložený zpěvem táborových písní.
V sobotu se postup obrátil. Tentokrát jsme vyrazili pěšky z chaty a v cíli našeho putování nás měl vyzvednout autobus. Cestu jsme si krátili hrami a asi největší atrakcí bylo „kachní“ jezírko u zámečku Smraďavka. Cílem byl zámek Buchlovice, kam nás zavedla zelená a žlutá trasa. Po prohlídce zámku jsme strávili ještě nějaký čas v zámecké zahradě a každý si zde našel své. Výstava květin, prohlídka zvířat v záchranné stanici, posezení v čokoládovně, procházka parkem nebo se jen tak vyvalit na sluníčku někde na lavičce či trávníku. Času bylo dost a tak většina z nás stihla vše. Zpět na chatu nás odvezl slibovaný autobus. Po příjezdu byl ihned nástup do jídelny na pozdní oběd. Večer opět pár her a písní a šup do hajan.
Poslední ráno nás tahalo z postelí krásné sluníčko. Čekal nás ještě poslední výlet tak jsme si rychle zabalili a vyjeli autobusem do Velehradu na expozici Živá voda. Toto místo je známé hlavně podvodním tunelem, jenž nabízí pohled na rybník z rybí perspektivy. Zajímavá byla i výstava i životě kolem vody a expozice nejrůznějších plazů a pavouků. S blížícím se obědem nabrali věci rychlý spád. Zpět na chatu na oběd, dobalit poslední věci, trošku poklidit a vše naložit do autobusu. Naší poslední zastávkou byl aquapark Uherské Hradiště. Hodina a půl blbnutí ve vodě na tobogánech utekla rychleji než voda. V autobuse jsme vyfasovali chutné tousty a jablíčko a spokojeni s plnými pusami jsme se blížili zpět k domovu.
Petr Tesař
  • září 2018
  • srpen 2018

16. srpna 2012

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)